onsdag, november 29, 2006

Precis som när man är nyförälskad.

Har du upptäckt något nytt band de senaste veckorna? Själv var jag ute och fiskade efter lite nya förmåger att stilla min hunger med. Både nytt som gammalt fastnade på kroken och tänkte dela med mig av några nyblivna favoriter.

Ceremony
Snabb intensiv hardcore från Californien. Man kan fråga sig vad världen gjort för att reta upp dessa gossar. "I hate every one and every fucking thing, this is my war ", det blir inte mer tydligt. Lyssna på Ceremony på myspace.



L'antietam
Man skulle kunna tro att L'antietam var ännu ett franskt emo band. Det låter som den franska scenen, men killarna i L'antietam kommer från staterna. Dock lirar de en brutal hardcore/emo som tar mig tillbaka till den gamla skolan. Lyssna på L'antietam på myspace.



Holden Caulfield
Det var bandnamnet som väckte min nyfikenhet för det här bandet. De flesta vet väl att Holden är huvudpersonen i JD Salingers klassiker 'Räddaren i nöden". Oväntat var det när jag var inställd på att höra klassisk emo, men fick höra väldigr bra hardcore med inslag av metal. Oväntat men mycket bra. Lyssna på Holden Caulfield på myspace.


Sinking Ships
Gillar du Comeback Kid, Have Heart eller This is Hell kommer du inte bli besviken när du slänger Sinking Ships senaste alster i cp-spelaren. 'Disconnecting' är en av årets bästa skivsläpp. Lyssna på Sinking Ships på myspace.



Verse
Melodiös hardcore som smälter ditt hjärta. Jag gillar verkligen Verse och kanske är det för att de stundtals låter som våra svenska hardcore hjältar When We Fall. 'From Anger And Rage' hamnar också på min top 10 över bästa skivsläpp i år. Lyssna på Verse på myspace.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: