torsdag, november 23, 2006

I jymden kan ingen höra dig streama


Ursäkta ordvitsen, men det är trots allt min första post på emo-bloggen. Ville ju inte vara sämre än min kollega. Åter till ämnet. Förhoppningsvis är jag inte den enda som har lagt märke till skivbolagens ökande utnyttjade av hela album streamar som promo redskap, och förhoppningsvis är jag inte den enda som utnyttar detta.

Nu när allt finns gratis på DC ändå, varför streama? Jo, för att det numera nästintill är samma sak som att lägga in en nyhet hos vissa bolag, Bridge Nine är ett utmärkt exempel, som numera alltid streamar nya album i fullo samtidigt som releasenyheten kommer. Som ett exempel finns Bridge Nine's 2006 sampler MMVI finns att streama här (lyssna extra noga på Have Heart).

Vidare har jag upptäckt ett nytt band på detta vis, Passion på Goodfellow Records. För er som gillar hardcore i stil med Hope Conspiracy är det defenitivt värt att gå in och lyssna på deras The Fierce Urgency of Now.

Fenometet streama för mig helt logiskt in på en av våra största vänner, MySpace! Alltför stort för att bara bläddra i på måfå, men är det något bolag man tycker är intressant eller något band man gillar, är det bara att klicka på dennes "Friends" och på så sätt arbeta sig vidare till nya förmågor. Några bra utgångspunkter är This Is Hell (Bilden), norska Death Is Not Glamorous och svenska The View Between.

Inga kommentarer: