fredag, november 10, 2006

The Saddest Landscape

Det var av en ren slump som jag trillade över världens bästa band. Emo var ett begrepp som nyss hade exploderat i mitt huvud och spridit sig i min kropp. Min beundran och nyfikenhet ledde ut mig på okänt vatten och där letade jag efter sanningen bakom denna fantastiska musikstil. Det var mitt i detta sanningssökande som jag fann The Saddest Landscape. Världen bästa band.

Emo har aldrig varit vackrare i mina öron. De känslor som TSL och Andy Maddoxs röst förmedlar känns i hela kroppen. De är äkta och man kan nästan ta på förtvivlan, ilskan och ångesten. Det låter som det är på rikigt. En del tycker säkert det låter skräp och att Andy inte ens sjunger, men det handlar inte om det. Det handlar om att leverera och gestalta en eller flera känslor. Om jag skulle beskriva emo med ett enda band, så är mitt svar mycket enkelt.

Förtillfället ligger The Saddest Landscape lite på is, men vi hittar Andy i ett annat band. Nämnligen i Her Breath On Glass, som också är ett underbart emoband. För ett smakprov av HBOG, klicka här.

Jag har också haft en del e-mail kontakt med Andy, låtsas groupie som jag är och för någon månad sen skrev Andy att de har en dvd på gång.

"...we are working on a tsl dvd/cd and on a bonus part we may put a photo of your tattoo, (there are like 10 people or so who sent us photos of tsl tatts), so i hope you dont mind, it wont be out until spring though."

Jag skojar inte om jag säger att mitt emo-hjärta exploderade av lycka. Hade varit extremt häftigt att ha med sin tatuering på ett hörn!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: