torsdag, november 16, 2006

I väntan på någonting gott.

Satt och lyssna på Thrice tidigare idag, då det slog mig att de är i full gång med att spela in en ny skiva. Det var för några månader sen de gick in i studion för att spela in sitt femte album och jag längtar redan till releasen.

Jag har älskat Thrice enda sen deras första skiva 'Identity Crisis' och min passion har bara växt efter varje skiva de har släppt. De har aldrig gjort en besviken och den senaste skivan 'Vheissu' är något i hästväg, men det kommande albumet kommer att bli något helt annat.

"We have started writing and recording a 4 disc concept record, with each disc being themed sonically and thematically to correspond with the four natural elements - earth, air, water and fire. The final record will have somewhere between 20 and 25 songs, divided between the 4 discs." Läs mer!

Det kittlar i magen när man läser det. Kommer de verkligen att ro i land ett sådant projekt. The Early November gav sig på det (ett koncept album på tre skivor), de lyckades sådär bra. Har Thrice tagit sig vatten över huvudet? Absolut inte. Det är svårt att se att Thrice skulle misslyckas när man hör hur de har utvecklats musikaliskt varje gång som de har släppt ett nytt album. Detta kan komma att bli hur bra som helst. Tänk er, fyra skivor Thrice.

Som sagt jag längtar till releasen.

Följ inspelningen av skivan - A Thrice Studio Journal

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: