onsdag, december 06, 2006

Saosin

Jag hade absolut inga förväntningar på Saosin debutskiv som släpptes för några månader sen. Då Anthony Green lämnade bandet kort efter deras första ep (Translating The Name 2003), kände jag att bandets viktigaste grundsten försvann. Utan honom skulle Saosin inte vara Saosin. Efter några mediokra eps med nya sångare Cove Reber kunde jag bekräfta det som jag hade befarat, de klarar sig inte utan Anthony (som lämnade för att fortsätta i fantastiska Circa Survive).



Trots detta har Saosin gjort stor succé bland emokidsen världen runt och nu har de också fått släppa sitt första album. Som sagt hade jag inga förväntningar på debuten, för att jag var övertygad om att det var omöjligt att överträffa deras fantastiska 'Translating the name'. Särskilt när Anthony inte längre var en del av bandet, men till min stora glädje tyckte jag att debutskivan var riktigt bra. Så bra att den till och med kommer att ta en plats i min top 10 lista över årets bästa album. Cove har verkligen vuxit i Saosin och kan med beröm axla Anthonys ljuva stämma. Fantastiskt.




Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: