tisdag, december 19, 2006

F som i From Autumn To Ashes

Enda sen albumet 'Too Bad You're Beautiful' spelades första gången har jag varit förälskad i detta band. Resan som From Autumn To Ashes tar med en på är bortom denna värld. En resa som tar en genom avgrunden av mänsklig misär. FATA gör det så berättande på sitt första album, att man verkligen kan känna hur hemskt det måste vara att tappa kontrollen över sitt liv. Och när sista raderna ur "Mercury Rising" skreks ur högtalarna var jag helt stum av alla känslor som väckts. En skiva har nog aldrig gripit tag i mig som denna. Kanske var det också mitt tillstånd då som gjorde att jag tog skivan (och From Autumn To Ashes) till mitt hjärta.

Upptäckte att bandet lagt ut några nya låtar på sin myspace och det lät mycket bra, som man förväntar sig att FATA skall låta. Det följer samma spår som 'The Fiction We Live' och 'Abandon Your Friends'. Dock hade jag hellre önskat mig ett nytt mästerverk, ett nytt 'Too Bad You're Beautiful' album, för även om jag tycker väldigt bra om FATA's senare skivor också, når de inte upp till samma nivå som på sitt första album. Det är ett mästerverk med stjärnglans.


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: