måndag, juli 30, 2007

Warmup: Augustibuller

Så var det snart äntligen dags för ännu en upplaga av Augustibuller. Ny luftmadrass är inköpt, tält är fixat och sovsäcken uthalad ur garderobens avgrund. När det gäller årets lineup var det mycket punk bland de första bandsläppen, jag vill minnas att Casualties och Toy Dolls var bland de första att bokas. De förstnämnda är såklart trevligt för oss alla som gillar hardcore-punk och Toy Dolls blir förmodligen en av de mest underhållande spelningarna att se, även om Olga och gänget har blivit en del (mycket) till åren vid det här laget.

Dock var det inte riktigt vad jag skulle önska mig, det kom först när andra rundan med band gick runt och Madball, Samiam, No Trigger och Set Your Goals (även om deras nyaste inte direkt impade på mig) bokades, även The Dwarves kom med som lär bli en spelning man borde se. Jag hade även hoppats på Modern Life Is War (ah, the dream!), då dom faktiskt skulle spela med redan bokade Casualties, No Trigger, Madball mfl. på Fredrika Hardcore Festival, MLIW ställde dock in Danmark och inget buller blev det.

Så kom sista rundan band, lite mer hardcore hade varit mys, men Herbrightskies kom i alla fall och årets lineup var klar. Inte alls illa pinkat (även om det bleknar lite mot förra årets upplevelse med främst Sick of it all).

Men vädret då? Nån järnkoll har jag knappast, men det ser ut att bli molnigt men uppehåll onsdag och torsdag sedan eventuellt regn på fredag med lite halvdålig temperatur. Håll tummarna och ta med er nån tjuga till duscharna!

Väl mött!


Pre-Augustibuller 2007 topp 5:

1. Madball
2. Samiam
3. No Trigger
4. Casualties
5. Sista Sekunden

Inga kommentarer: