tisdag, juni 12, 2007

Konsten att gå ner sig totalt!

Jag minns en tid, för många många år sedan då AFI faktiskt var bra. På senare år har man liksom så många andra band sålt sig till vad man skulle kunna kalla för "vara snygg-på-mtv-trenden". Green Day, My Chemical Romance, Linkin Park och AFI. Listan kan bli lång av band som valt att gå ner sig totalt. Men som om det inte vore nog...

Nu har dessutom Davey Havok och hans kompanjon från AFI Jade Pugets förklarat sin kärlek för synthesizers i sitt nya sidoprojekt, Black Audio. Allt är synth, till och med Daveys röst. Fy helvete... var det första som dök upp i mitt huvud. Synthmusik är verkligen ingenting för mig och Black Audio var precis så dåliga som jag hade förväntat mig.

Alltså, det var inte nog med att "förstöra" AFI, utan nu skall Davey Havok helt plötsligt låta Depeche Mode!? När man trodde det inte kunde bli värre så slår de minsann till igen. Frågan är om detta är något för syntharna eller om de också väljer att skratta åt eländet?

Black Audio @ myspace
AFI @ myspace

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

AFI var faktiskt ett av banden jag såg i London ;)

Z sa...

För mig är denna site en massa namedropping, fast kul. ett språk jag inte förstår :)

Anonym sa...

Z: okej, vad hade du hellre velat se då? Vi skriver juh om det vi tycker om och vill tipsa om...